سين سين بانو
سين سين بانو
.

 

آش ماست از  آش های محبوبه منه و توصيه می کنم يه بار هم که شده امتحانش کنيد. هم خيلی ساد و راحته و هم خيلی خوشمزه اس.طعم سير تازه(البته اگه سيرخور باشيد) همراه با گوشت قلقليای ريزی که زير دندونت مياد يه مزۀخاص و فوق العاده رو ايجاد می کنه که هرگز از يادتون نمی ره. 

 

مواد لازم:

لوبيا سفيد 1 استکان

برنج 1 ليوان سرخالی

سبزی آش نيم کيلو

پياز 2 عدد

گوشت چرخ کرده 300 گرم

سير تازۀ رده شده  هر چی بيشتر بهتر

ماست به ميزان لازم

نمک به ميزان لازم

فلفل سياه به ميزان

زردچوبه به ميزان لازم

نعنا داغ به ميزان لازم

پياز داغ به ميزان لازم

 

طرز تهيه:

 

اول از همه لوبياها رو از شب قبل خيس کنيد و مدام آبش رو عوض کنيد. بعد يکی از پيازها رو ريز خرد می کنيم و با زردچوبه تو روغن کم سرخ می کنيم.حالا لوبيا رو بهش اضافه می کنيم و يه کوچولو با پياز تفتشون می ديم.آب رو اضافه می کنيم و صبر می کنيم تا لوبيا نيم پز بشه.

 

   

 وقتی لوبيا نيم پز شد برنج رو اضافه می کنيم و صبر می کنيم تا لوبيا و برنج بپزن.حالا وقتشه که سبزی رو بهش اضافه کنيم و نمک و فلفلش رو بچشيم.آش که جا افتاد زيرش رو خاموش می کنيم. سبزی رو آخر اضافه می کنيم تا خواصش کمتر از بين بره.

 

 

 حالا می يايم سراغ گوشت قلقلی های خوشمزه مون.پيازی که مونده رو رنده می کنيم و با گوشت و نمک و فلفل خوب ورز می ديم و گوشت قلقلی هايی به اندازه نخود باهاشون درست می کنيم. گوشت قلقلی ها رو همراه با 1 استکان آب و کمی روغن می ذاريم بپزن. وقتی آب گوشت تبخير شد توی روغنی که مونده کامل سرخش می کنيم.ديگه گوشتامون حاضره .

 

 سير تازه هامون رو رنده می کنيم و موقع کشيدن می ريزيم تو آشمون. ماست رو خوب مخلوط کنيد تا کامل يکدست بشه و بعد به آشمون که حالا  کمی سردتر شده اکم کم اضافه می کنيم و مدام هم می زنيم .گوشت قلقلی ها و نعنا و پياز داغمون رو هم به آشمون اضافه می کنيم و حالا ديگه آش ماست خوشمزه ما آمادس.

 

 

نکته:

1-اندازۀ ماست با خودتونه مثل کشک تو آش رشته می مونه.اما من معمولا انقدری می ريزم که آش رنگش به سفيدی بزنه.

2-زمان اضافه کردن ماست خيلی مراقب باشيد و نکاتی که گفتم رو رعايت کنيد تا ماستتون نبره. حتما صبر کنيد تا آش از گرما بيفته بعد ماست رو اضافه کنيد البته  خيلی هم نبايد  سرد بشه چون آشمون از دهن می افته.

3- حتما اين آش رو با سير تازه امتحان کنيد.باور کنيد تمام خوشمزه گيش به سير تازه شه.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ سه شنبه 16 مهر 1392برچسب:آش ماست,آش,ماست,آش خوشمزه, توسط سونيا |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.